Table of Contents Table of Contents
Next Page  302-303 / 568 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 302-303 / 568 Previous Page
Page Background

-בן

יה יצחק הלוי

.

: מנחה

מר צחי שוחט

.

הנדסה מכנית

מערכת בקרה למניעת התהפכות

ברכב רובוטי אוטונומי

'ג"

וניור

"

דרישות עיקריות

:

מניעת התהפכות הרכב בנסיעה במישור וצמצום הסיכון להתהפכות בתנאי סביבה

. משתנים

יכולת מניעת התהפכות גם כאשר הרכב לא בנסיעה

,

כתוצאה מכוחות חיצוניים

.

מערכת בקרת בלימה

:

מערכת בקרת הבלימה מבוססת על עקרונות התנועה המעגלית והתפתחות

כוחות צנטריפוגליים

,

כתוצאה מתנועת הרכב

.

בזמן ביצוע תמרונים ופניות

,

נכנס הרכב

למצב של תנועה מעגלית

זמנית

,

בה מופיע כוח צנטריפוגלי העשוי לפעול להפיכת הרכב

.

כוח זה מושפע ישירות ממהירות

הרכב בזמן ביצוע הפניה

,

לכן נוכל להשפיע על גודל כוח זה ע

"

י שינוי המהירות

.

מערכת בקרת

גלגל ריאקציה

:

המערכת מבוססת

על

החוק

השלישי של ניוטון

,

אשר קובע כי לכל פעולה

המתרחשת

,

ישנה

פעולה נגדית

שווה בגודלה

,

העובדת

בכיוון ההפוך

.

בעזרת

גלגל ריאקציה

המחובר למנוע חשמלי

ומורכב על הרכב

,

ניתן להמיר את המומנט

הנחוץ לסיבוב

הגלגל כך שיפעל

בכיוון ההפוך על

הרכב בזמן התהפכות ולמנוע אותה

,

גם במצבים הנובעים מתמרון הרכב וגם במצבים הנובעים

מהשפעת כוחות חיצוניים

(

בנסיעה או בעמידה במקום

.)

רכיבים מכאניים

גלגל ריאקציה

.

תושבת מנוע

.

רכיבי מערכת הבקרה

בקר רכב ראשי

.

בקר בעל חיישן

IMU

.

בקר מהירות מנוע

.

מנוע

Brushless

. חשמלי

'ג"ה רכב

יוניור

"

' רכב הג

וניור הינו פלטפורמה

רובוטית

,

עליה

ניתן לפתח ולהוסיף מערכות

שיקנו לה יכולות נסיעה

אוטונומיים

.

הרכב מאגד בתוכו מס

'

פרויקטים

:

מערכת למניעת התהפכות

.

מערכת לזיהוי מכשולים

.

מעטפת ושלד

.

, כמו כן

על הפלטפורמה מתבסס פרויקט כלב השמירה

,

הכולל מערכות של

, טיפוס

זיהוי והרתעת פולשים

.

פיתוח

מערכת

למניעת

התהפכות

ברכב

רובוטי

, אוטונומי

בהתאם

לשינוי

זווית

הגלגול

הרכב של

בזמן

. אמת

המערכת

מתבססת

מימוש על

בקרת

בלימה

ופיתוח

מנגנון

ייחודי

להעברת

מומנט

ישירה

,

בהנעת

גלגל

ריאקציה

.