Table of Contents Table of Contents
Next Page  296-297 / 568 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 296-297 / 568 Previous Page
Page Background

יוגב קוגון

: מנחה

איתמר אוריין

הנדסה מכנית

ניצול אנרגית תת

-

לחץ בסעפת יניקה מנוע בנזין

מערכת המבוססת על עיקרון פעולת

מגדש

, טורבו

אשר מורכב

באופן שונה מן הסטנדרט

,

כאשר צד הטורבינה הינו בצד יניקת

האוויר אל המנוע

,

וצד המדחס הינו בצד פליטת הגזים השרופים אל

מחוץ למנוע

.

הרעיון המוביל בתכנון המערכת הוא פינוי מהיר של הגזים השרופים

ודחיסתם אל צינור הפליטה

,

וזאת בכדי שנוכל להקטין את האנרגיה

המתבזבזת על ידי המנוע בפינוי הגזים השרופים החוצה

מהצילינדר

.

את היישום אנחנו מבצעים על ידי החלפת המצערת הקונבנציונאלית

בנחיר הצרה משתנה שעוצב במיוחד לכך

.

מטרתה של המצערת הקונית הינה הגדלת מהירות האוויר בכניסה

לטורבינה כדי לאפשר את פעולתה

.

עיקר הפתרון המתמטי מתבסס על הקטנת הטמפרטורות לאורך

תהליך העבודה במנוע הבעירה הפנימית

(

Spark Ignition

.)

זה נעשה על ידי הקטנה הטמפרטורה בתחילת התהליך

,

מה

שמשפיע על התהליך לכל אורכו

.

הגדלת הנצילות התיאורטית המתקבלת הינה סביב

5%.

פרויקט

, מכאני

בעל

זיקה

לתחום

, הרכב

המיועד

לייעל

את

נצילות

מנוע

הבעירה

הפנימית

(

Spark Ignition

),

שימוש תוך

בתת

הלחץ

המתפתח

בסעפת

היניקה

בזמן

פעולתו