

יוגב קוגון
: מנחה
איתמר אוריין
הנדסה מכנית
ניצול אנרגית תת
-
לחץ בסעפת יניקה מנוע בנזין
מערכת המבוססת על עיקרון פעולת
מגדש
, טורבו
אשר מורכב
באופן שונה מן הסטנדרט
,
כאשר צד הטורבינה הינו בצד יניקת
האוויר אל המנוע
,
וצד המדחס הינו בצד פליטת הגזים השרופים אל
מחוץ למנוע
.
הרעיון המוביל בתכנון המערכת הוא פינוי מהיר של הגזים השרופים
ודחיסתם אל צינור הפליטה
,
וזאת בכדי שנוכל להקטין את האנרגיה
המתבזבזת על ידי המנוע בפינוי הגזים השרופים החוצה
מהצילינדר
.
את היישום אנחנו מבצעים על ידי החלפת המצערת הקונבנציונאלית
בנחיר הצרה משתנה שעוצב במיוחד לכך
.
מטרתה של המצערת הקונית הינה הגדלת מהירות האוויר בכניסה
לטורבינה כדי לאפשר את פעולתה
.
עיקר הפתרון המתמטי מתבסס על הקטנת הטמפרטורות לאורך
תהליך העבודה במנוע הבעירה הפנימית
(
Spark Ignition
.)
זה נעשה על ידי הקטנה הטמפרטורה בתחילת התהליך
,
מה
שמשפיע על התהליך לכל אורכו
.
הגדלת הנצילות התיאורטית המתקבלת הינה סביב
5%.
פרויקט
, מכאני
בעל
זיקה
לתחום
, הרכב
המיועד
לייעל
את
נצילות
מנוע
הבעירה
הפנימית
(
Spark Ignition
),
שימוש תוך
בתת
הלחץ
המתפתח
בסעפת
היניקה
בזמן
פעולתו