Table of Contents Table of Contents
Next Page  294-295 / 568 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 294-295 / 568 Previous Page
Page Background

רועי דניאל

: מנחה

מר איתמר אוריין

הנדסה מכנית

ממיר מומנט אינרציאלי

דרישות עיקריות

:

התאמת הממיר לאופניים חשמליות

עיקרי התכנון

:

תכנון הממיר כלל התייחסות לדרישת המומנט ולכן המשקולות הותאמו להספק

,

מומנט וכמו

כן ליחס

העברה הנדרש

.

תוצרי הפרויקט

:

ספר פרויקט

דגם מוקטן של ממיר המומנט

הגרפים הבאים מתארים את קבלת מומנט והספק היציאה ממיר המומנט

.

לפי הגרפים ניתן לראות קבלת מומנט ב

875

"סל

ד הגבוהה מהמומנט המסופק על ידי המנוע

ב

3000

, ד"סל

כאשר ההספק ביציאה מהממיר עומד על

24W

.

: תוצאות

ממיר המומנט שתוכנן הותאם בהצלחה לעבודה עם אופניים חשמליות

.

הממיר מאפשר קבלת יחס העברה מ

0

עד

5 ,

כאשר המומנט ביציאה מהממיר מוגבר עד ל כ

-16

ממומנט המנוע

.

עלות ייצור יחידה אחת לאופניים צפויה להיות בייצור סדרתי כ

1000

.

עקרון ממיר אינרציאלי יכול למצוא שימוש גם עבור כלי רכב מנועים

.

תפקידו

ממיר של

המומנט

היא

העברת

הספק

המנוע של

המסתובב

במהירות

קבועה

הגלגל אל

המונע

ללא

צורך

בהפרדת

המנוע

ממערכת

. ההנעה

ממיר

המומנט

האינרציאלי

מהווה

נוח תחליף

לתמסורות

מכניות

(

גלגלי

שיניים

ושרשראות

)

כפי

שמקובל

היום

באופניים

וכן

מאפשר

שימוש

במנועי

DC

מקבילים

אשר

מחירם

. נמוך

0

5

10

15

20

25

30

35

40

45

50

0

500

1000

1500

2000

2500

3000

3500

מומנט

מהירות מנוע

(

RPM

)

מומנט כתלות במהירות מנוע

0

200

400

600

800

1000

1200

0

500

1000

1500

2000

2500

3000

3500

( הספק

Watt

)

מהירות מנוע

(

RPM

)

הספק כתלות במהירות מנוע