Table of Contents Table of Contents
Next Page  310-311 / 568 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 310-311 / 568 Previous Page
Page Background

תומר שינדלר

: מנחה

מר ולדימיר קוטלר

: לקוח

מר דן הרמן

הנדסה מכנית

- הגר

תכנון שלדה

דרישות עיקריות

:

תכנון גאומטריית שלדה כשדרה מרכזית בעלת כושר תמרון ומרכז מסה נמוך

.

התממשקות מלאה למנגנוני

, הרכב

תוך

עמידה בגבולות העיצוב

.

הגנה מלאה על סוללות הרכב ע

"

י הכנסתם ל

"

בטן השלדה

."

תוצרי הפרויקט

:

ביצוע אנליזת מאמצים ודפורמציות על חלקי השלדה

.

ביצוע ספר שרטוטים לייצור השלדה

.

התממשקות מלאה למנגנוני הרכב

.

ביצועים כללים

:

מאמץ מקסימלי המתפתח על השלדה בעומס דינמי

200[Mpa]

עמידות קורות צד בדפורמציה פלסטית עד

185

מ"מ

פרופיל

הגג וכלוב ההתהפכות

תוכננו

על פי

תקן

התהפכות

:

SAE1040j ROPS-(Roll Over Protective Structure)

מטרת

הפרויקט

היא

לתכנן

שלדה

בעלת

עמידות

בעומסים

סטטים

ודינמים

המתפתחים

על

הרכב

ובנוסף

התממשקות

מלאה

למנגנוני

הרכב

. הנלווים

HAGAR Aerodynamics

The purpose of this project is to design an aerodynamic

outlier for the HAGAR so that the vehicle would consume less

energy, will handle better and will be able to withstand strong

gusts of wind.

Specific requirements:

Achieve a drag coefficient similar or

better than a mini car or a large

motorcycle: 0.35-0.5

Minimize side wind sensitivity

Minimize lift effects and maximize

downforce

Execution methods:

Experimenting on a 3D printed model

in the Afeka wind tunnel and

comparing the results to a CFD

analysis - designing modifications

accordingly .

Scope of product:

Full Hagar second generation

modifications manual

3D printed models for each design

Results:

Improved the drag coefficient from

0.45 to 0.34

The Hagar now generates

15 times

more

down force then the initial design

Increased side force robustness

Removed buffeting effects on the car

thus, increasing stability and handling

Students: Rotem Livny, Oren Harel

Advisor: Ph.D Robert Roach

Client: Dan Herman