Table of Contents Table of Contents
Next Page  316-317 / 568 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 316-317 / 568 Previous Page
Page Background

אייזיק

קרמן

פרויקט הגר

-

תכנון דלתות

: מנחה

מר דן הרמן

אנטון

פלוט פרויקט הגר

-

בקרת אקלים

חאלד ר''ד: מנחה

גומיד

הנדסה מכנית

-

פרויקט הגר

-

תכנון דלתות

תכנון הדלתות בפרויקט הגר חשוב כיוון שהוא חלק ממעטפת

הבטיחות ומתן התחושה של רכב נוסעים רגיל בשילוב פרקטיות

(

פתח דלת גדול

) ,

קומפקטיות

(

חתימת רוחב מינימלית

)

ועיצוב

לא שגרתי

.

-

פרויקט הגר

-

מערכת בקרת אקלים

תכנון

מערכת בקרת אקלים בעלת יכולת

/ חימום

/ קירור

ייבוש

למיזוג חלל הנוסעים ברכב חשמלי זעיר

במינימום

צריכת אנרגיה

,

בנפח

ומשקל

, מינימלי

בכדי

לא לפגום בביצועי

. הרכב

מערכות

בקרת אקלים

ברכבים חשמליים זעירים אינן נפוצות בשל

צריכת האנרגיה הגבוהה

שלהם

ומגבלת קיבולת הסוללות

.

התכן שבוצע התחשב בהתממשקות

רכיבי מעגל הקירור

לסוללת

96V

בעוד שאר

המערכת

לסוללת

12V

,

רכיבי

המערכת שנבחרו

קטנים

וקלים ככל שניתן מכיוון

שנפח המערכת מהווה

אתגר להתאמתו בתוך גוף הרכב

.

על פי עומס

החום

המחושב על

המערכת

מצריך

פינוי חום

של

2.1KW

,

למערכת יכולת ייבוש

אוויר בכדי להפשיר אדים על השמשות בימי חורף

.

שיטת הקירור היא השיטה המקובלת של מחזור דחיסת אדים עם מדחס

אינוורטר

. חסכוני

החימום יבוצע על

ידי מנגנון חשמלי

Positive Temperature Coeffient

(

גוף חימום

.)

רכיבי מערכת בקרת אקלים

מערכת הבקרה תוכננה על מיקרו

בקר -

Arduino

עקב חוסר ציוד מתאים לרכישה בשוק

.

הנהג שולט על כלל מערכת מהמסך מגע

5 "

המותקן בלוח המחוונים

(

דשבורד

.)

תצוגת מסך בקרה

הפרויקט כלל תכן

מנגנון ואופן פתיחת הדלת

ומבנה

. הדלת

מנגנון פתיחת הדלת

על מנת לאפשר מפתח מקסימלי יחד עם

חתימת רוחב נמוכה נדרש מנגנון פתיחה

מיוחד שיסובב את הדלת יחד עם הרחקתה

מגוף הרכב

.

לביצוע התנועה המורכבת הנ

ל "

נדרשת תמסורת שתמיר את תנועת

( הפתיחה

) החוצה

לסיבוב הדלת סביב נקודה

כלשהי נמוכה כמה שניתן

.

מבנה הדלת

מבנה הדלת מתוכנן להיות מסגרת קשיחה עם

פרופיל פלדה היקפי

(

פרופיל

U

.)

בחלקה

התחתון של הדלת יש תושבת לרתום מנגנון

פתיחת הדלת

.

לרוחב הדלת עוברת קורה

לספיגת פגיעת צד

.