

אייזיק
קרמן
פרויקט הגר
-
תכנון דלתות
: מנחה
מר דן הרמן
אנטון
פלוט פרויקט הגר
-
בקרת אקלים
חאלד ר''ד: מנחה
גומיד
הנדסה מכנית
-
פרויקט הגר
-
תכנון דלתות
תכנון הדלתות בפרויקט הגר חשוב כיוון שהוא חלק ממעטפת
הבטיחות ומתן התחושה של רכב נוסעים רגיל בשילוב פרקטיות
(
פתח דלת גדול
) ,
קומפקטיות
(
חתימת רוחב מינימלית
)
ועיצוב
לא שגרתי
.
-
פרויקט הגר
-
מערכת בקרת אקלים
תכנון
מערכת בקרת אקלים בעלת יכולת
/ חימום
/ קירור
ייבוש
למיזוג חלל הנוסעים ברכב חשמלי זעיר
במינימום
צריכת אנרגיה
,
בנפח
ומשקל
, מינימלי
בכדי
לא לפגום בביצועי
. הרכב
מערכות
בקרת אקלים
ברכבים חשמליים זעירים אינן נפוצות בשל
צריכת האנרגיה הגבוהה
שלהם
ומגבלת קיבולת הסוללות
.
התכן שבוצע התחשב בהתממשקות
רכיבי מעגל הקירור
לסוללת
96V
בעוד שאר
המערכת
לסוללת
12V
,
רכיבי
המערכת שנבחרו
קטנים
וקלים ככל שניתן מכיוון
שנפח המערכת מהווה
אתגר להתאמתו בתוך גוף הרכב
.
על פי עומס
החום
המחושב על
המערכת
מצריך
פינוי חום
של
2.1KW
,
למערכת יכולת ייבוש
אוויר בכדי להפשיר אדים על השמשות בימי חורף
.
שיטת הקירור היא השיטה המקובלת של מחזור דחיסת אדים עם מדחס
אינוורטר
. חסכוני
החימום יבוצע על
ידי מנגנון חשמלי
Positive Temperature Coeffient
(
גוף חימום
.)
רכיבי מערכת בקרת אקלים
מערכת הבקרה תוכננה על מיקרו
בקר -
Arduino
עקב חוסר ציוד מתאים לרכישה בשוק
.
הנהג שולט על כלל מערכת מהמסך מגע
5 "
המותקן בלוח המחוונים
(
דשבורד
.)
תצוגת מסך בקרה
הפרויקט כלל תכן
מנגנון ואופן פתיחת הדלת
ומבנה
. הדלת
מנגנון פתיחת הדלת
על מנת לאפשר מפתח מקסימלי יחד עם
חתימת רוחב נמוכה נדרש מנגנון פתיחה
מיוחד שיסובב את הדלת יחד עם הרחקתה
מגוף הרכב
.
לביצוע התנועה המורכבת הנ
ל "
נדרשת תמסורת שתמיר את תנועת
( הפתיחה
) החוצה
לסיבוב הדלת סביב נקודה
כלשהי נמוכה כמה שניתן
.
מבנה הדלת
מבנה הדלת מתוכנן להיות מסגרת קשיחה עם
פרופיל פלדה היקפי
(
פרופיל
U
.)
בחלקה
התחתון של הדלת יש תושבת לרתום מנגנון
פתיחת הדלת
.
לרוחב הדלת עוברת קורה
לספיגת פגיעת צד
.