Table of Contents Table of Contents
Next Page  336-337 / 568 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 336-337 / 568 Previous Page
Page Background

שם

הסטודנט

פרידמן שני :

: מנחה

מר רם

טלמור

הנדסה מכנית

מטאטא מכני ממונע לכביש ולמדרכה

דרישות עיקריות לפרויקט

:

תכנון מערכת אוניברסלית המותאמת למבנה ולממדים של מרבית סוגי הרכבים הפרטיים

.

תכנון מערכת המאפשרת עמידה בלוחות זמני הניקיון כפי שמוגדרים כיום

20

מ ליום עבודה

(8

) שעות

במהירות מרבית של

6

"קמ

ש למשאית הניקיון

.

תכנון מערכת המיועדת לאיסוף סוגי הפסולת הבאים

:

נשורת עלים

,

בדלי סיגריות

,

שאריות אוכל

ועטיפות מזון

.

תכנון מערכת אוטונומית

,

ללא התערבות גורם מפעיל

.

פרט לפעולת הפתיחה והסגירה

.

תכנון מנגנונים בטיחותיים ומרוסנים למניעת פגיעה ברכב המנוקה

.

תכנון מערכת המאפשרת ניקיון באופן שלא ייצור עומסי תנועה וחסימת דרכים

.

עיקרי התכנון והרקע לפתרון

:

הקושי בניקיון מתחת למכונית חונה טמון בעובדה שהינה נייחת ולא ניתן להזיז אותה לצורך ביצוע

ניקיון כפי שניתן לעשות בבית או במשרד

.

לאחר חשיבה מעמיקה הוחלט להשתמש בבעיה שהוצגה

כפתרון בכך שניתן לנצל את התנגדות הצמיג של הרכב המנוקה לתנועת המשאית ובכך להשיג כוח

מניע לכלל המערכת

.

הרקע לרעיון המנגנון

שתוכנן מגיע

מהקבלת הפעולה הדרושה לפעולת מערכת המגבים

. שברכב

זאת משום שמדובר במערכת אוטומטית שפועלת ללא התערבות הנהג

,(

פרט להפעלתה

הראשונית

) ,

ומורכבת אף היא ממנגנון התזת מים לריכוך הפסולת וניגובה מהשמשה באופן מחזורי

.

תכנון רכב טיאוט המאפשר גישה למקומות

אליהם הגישה מוגבלת

או בלתי אפשרית באמצעים הקיימים כיום

.

זאת באמצעות מערכות

, שאיבה

מטאטאים ומים תוך עמידה בדרישות שהוגדרו לפרויקט

.

*

הפרויקט מתמקד בפתרון לקושי בניקיון מתחת למכוניות חונות

המהווה חלק עיקרי בבעיה שהוצגה

.

רכיבי המערכת

:

•3

קורות בעלות חתך ריבועי

\

מלבני חלול

.

. מסילה

מברשות מטאטא

.

\ קפיץ

-גז בוכנת

שיקולי הבחירה יוצגו בהמשך

.

תתי המערכות השונות

:

תת מערכת לפיזור פסולת לכודה

-

התזת מים בלחץ גבוה מ

-2

דיזות

לעבר כיוון המדרכה

שמתחת למכונית החונה

.

תת מערכת גריפה

-

גריפת הפסולת הפזורה אל עבר פתח היניקה באמצעות מנגנון גריפה

.

תת מערכת איסוף אשפה

-

מערכת שאיבה של המשאית

.

הפסולת נשאבת דרך פתח היניקה

.

אופן פעולת המערכת

:

2 .

גריפת הפסולת

באמצעות מנגנון הגריפה

.

התזת מים בלחץ גבוה

לעבר המדרכה

.

3 .

- שאיבה

באמצעות

מערכת השאיבה במשאית

. הניקיון

פירוט תת מערכת

-

מנגנון הגריפה

:

קורה מס

'2

שערות מטאטא

קורה מס

'3

מסילה

קורה מס

'1

בוכנת גז

ציר ספר

שלדת המשאית

אופן עבודת מנגנון הגריפה בעת נסיעה

:

:' שלב א

קורה מס

'1

מתקדמת לעבר צמיג הרכב של הרכב

, המנוקה

כתוצאה מכך מופעל כוח התנגדות על

קורה זו במיקום המסומן

.

מיקום כוח ההתנגדות

Fc

כיוון הנסיעה של

משאית הניקיון

' שלב ב

קורה מס

'1

מתחילה בתנועה סיבובית

). צירית (

כתוצאה מהתנועה מברשת המטאטא מתחככת

באספלט ויוצרת כוח חיכוך המתנגד לכיוון תנועת

קורה מס

'1

והיא מתחילה לנוע בתנועה זוויתית

.

כיוון שקורה

3

מגבילה את תנועתה של קורה

2 ,

קורה

2

נכנסת לתנועה בתוך המסילה

.

' שלב ג

בעת תנועת קורה מס

'1

והתנגדות הצמיג בו

זמנית

,

נוצר עומס על בוכנת הגז והיא מתכווצת

.

בשלב זה

,

מתבצעת גריפה של הפסולת באמצעות

המטאטא המחובר לקורה מס

'2

אל עבר פתח

. היניקה