

סטודנטים
נסיב :
, פלאח
אוריאל
זינר
: מנחה
עוזי סגל
הנדסה מכנית
תחנת דלק אוטונומית צפה בלב ים
בעלי סירות
/
יאכטות וכלי שייט רבים נתקלים בבעיית אגירת דלק לצורך הפלגות ארוכות
טווח וזמן
.
בהשוואה לרכב
,
צריכת דלק ממוצעת עומדת על ליטר סולר לשעה
,
לכל
5
"כ
. ס מנוע
כשמדובר על סירות המפליגות לזמן ממושך
,
לשייט בינלאומי או לטווח הרחוק אספקת
הדלק הופכת לבעיה של ממש
.
בנוסף לכך
,
בעיית הדלק עלולה להופיע בשעת חירום
.
פרויקט זה מתמקד בתכנון תחנת דלק צפה
,
הממוקמת בלב ים והמסוגלת לנוע באופן
אוטונומי או על ידי שלט רחוק
,
אשר תשמש מפליגים בשגרה ובחירום
.
גוף התחנה משמש לניצול נפח מכסימלי של אגירת דלק
.
בתחנה קיימת מערכת איזון ציפה
המשלבת מיכלי דלק ומים ולפי יחס דלק
-
מים שומרת על מרכז כובד קבוע ועל יציבותה
.
התחנה מונעת באמצעות הנעה חשמלית ימית ושימוש באנרגית גלים ליצירת כוח דחף
בכיוון השיוט
.
דלק תחנת
אוטונומית
, צפה
חצי
שקועה
הממוקמת
. ים בלב
בעלת
יכולת
שיוט
עצמאית
או
באמצעות
. רחוק שלט
התחנה
ידי על מונעת
מערכת
הנעה
חשמלית
ימית
המשתמשת
באנרגיה
מתחדשת
.
שימוש
באנרגית
גלים
ליצירת
כוח
, דחף
אנרגיה
סולארית
ליצירת
חשמל
לתפעול
התחנה
והנעתה
.
מטרתה
לתת
מענה
ליאכטות
וספינות
קטנות
הנדרשות
לתדלוק
בשגרה
. בחירום או
4
2
1
3
6
5
'מס
סוג מערכת
1
פאנלים
סולאריים
2
מיכל הנוזלים
3
סוללות
חשמליות
4
מדחפים
5
מנוע חשמלי
6
משאבות
דלק
ומים
מנגנון
הנעה על ידי
אנרגית גלים ליצירת כוח
. דחף
כוח
הדחף נוצר כתוצאה
מתנועת הגלים
.
התחנה
נעה מעלה ומטה וגורמת
לתזוזה של המדחפים
ליצירת כוח בכיוון התנועה
.