

הפרויקט יאפשר הרמת מהירות הריצה של מכונת הנייר ב
-
20% ,
כמובן זה שווה ערך
לתוספת תפוקת המכונה
.
, בנוסף
נקבל חיסכון בעלויות ייצור הנייר כתוצאה מהרמת
. המהירות
הפרויקט שייך לקטע במכונת ייצור נייר
:
מיקום הגליל שאותו יש להניע
,
נמצא בין שתי מערכות מכבשים שתפקידם ליבש את הגיליון
בין .
המכבשים יש מרווח חופשי שבו גיליון הנייר רץ מתוח וצריך לעבור באופן עצמאי
.
(
במצב זה הגיליון נמצא במצב רטוב של כ
–
50%
לחות ובעל חוזק נמוך
.)
בפרויקט המוצע יש לתכנן מערכת הנעה לגליל תומך שתפקידו לתמוך את גיליון הנייר הרטוב במעבר
בין קטעי מכבשי מכונת הנייר
.
הגליל התומך נמצא מעל הגיליון ומונע נפנוף וקריעת הגיליון תוך כדי ריצת הגיליון
.
לגליל התומך
קיימים שני מצבי עבודה
–
עליון ותחתון
.
בזמן השחלת הנייר
,
הגליל נמצא במצב העליון
.
במצב ריצה רגילה הגליל נמצא במצב התחתון ותומך את גיליון הנייר
.
מערכת ההנעה צריכה לאפשר את שני המצבים ואת ריצת הגליל במהירות הגיליון
.
המרחק האנכי בין
שני המצבים כ
–
200
.מ"מ
הנעת גליל תומך לגיליון נייר
בן שר
: מנחה
אסף וילנסקי
: לקוח
מכללת אפקה בתפקיד נייר חדרה
שנת הגשה
:
2017
רכיבי המערכת
:
•
מנוע חשמלי
AC
ומשנה תדר
לבקרת מספר סיבובי הגליל בהתאם למהירות הייצור
.
•
מקשר גמיש בעל מתווך דסקות
בין המנוע לממסרה
.
•
תמסורת גיר
–
המפחיתה את המהירות הסיבובית של המנוע עבור הגליל התומך
.
•
2
אוגנים וציר קרדן
-
המאפשר את שני מצבי הגליל התומך
.
•
ציר ארוך
,
ציר קצר
,2
מסבים עם בתי המסב שלהם והגליל התומך
.
•
2
גששי קירבה עם
2
נורות
הנותנים אינדיקציה באיזה מצב נמצא הגליל התומך
,
במצב עליון
או תחתון
.
•
בסיס ייעודי עליון
עבור המנוע והתמסורת גיר
.
•
בסיס עמוד קשיח
המחובר לרצפת המפעל ע
"
י ברגים כימיים
.
•
עגלה וקורת הרמה
המחוברת לתקרת המפעל ע
"
י ברגים כימיים לעזרת אנשי האחזקה
.
הנדסה מכנית
מצב תחתון
–
- עבודה
, תומך
ריצת גיליון הנייר
מצב עליון
–
השחלת גיליון הנייר
המערכת בשלמותה
גיליון הנייר
" הנתמך ע
י הגליל
התומך
הגליל התומך
במצב תחתון