Table of Contents Table of Contents
Next Page  236-237 / 568 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 236-237 / 568 Previous Page
Page Background

ניב פרנקה

,

עומר ויטמן

"ד: מנחה

ר בנימין

אברמוב

הנדסת חשמל

רובוט אוטונומי דמוי אדם בתפקיד השוער למשחק

כדורגל

רובוט תכנון

שוער

עצמאי

על בקרה

תנועות

הרובוט

ומיקומו

תכנון

פעולות

. הרובוט

בקרת

תנועות

הרובוט

בהתאם

לתוצרי

ניתוח

. תמונה

זיהוי

תמונה

שימוש תוך

, במצלמה

זיהוי

פרמטרים

שונים

. במגרש

חישוב

פרטים

נוספים

,

מיקום

כיוון

ומהירות

וכן הכדור

מיקום

וכיוון

. הרובוט

פרויקט

מודולרי

בתכנון

וביישום

שיכול

להשתלב

בתוך

קבוצה

של

רובוטים

אחרים

להרכבת

קבוצת

כדורגל

. מלאה

Get up

face up

Simplified

Decision

making

process

Yes

Did Robot

fell down?

Facing up or

Down?

Get up

face

down

Is Robot in

Gate?

Is Robot

facing Ball?

Is Ball in

stopping

distance?

Stop the

Ball

Get Ball

direction

Make a step in given

direction

Search

for

Ball

Face

down

Face

up

Update Picture Data

Is Ball

identified?

Get Gate

direction

Yes

Yes

Yes

Yes

No

No

No

No

No

ניב פרנקה

,

עומר ויטמן

"ד: מנחה

ר בנימין

אברמוב

חשמל

י ו

ו ו ו ונו י וי

ו

לצורך

זיהוי

גבולות

המגרש

נעזר

: בפקודה

HoughLines()

מהפקודה

נקבל

זווית

וגודל

וקטור

ביחס

לפינה

שמאלית

עליונה

של

התמונה

כאשר

הקו

הנוצר

מנתונים

אלו

לו מאונך

שזוהה

. בתמונה

לצורך

זיהוי

הכדור

נעזר

: בפקודה

cvHoughCircles()

מהפקודה

נקבל

מיקום את

הכדור

X,Y

ורדיוס

R

ביחס

לתמונה