Table of Contents Table of Contents
Next Page  540-541 / 568 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 540-541 / 568 Previous Page
Page Background

מור בירן

"ד: מנחה

ר יובל כהן

הנדסת תעשייה וניהול

סימולציה של מערכת

PRT

(

(Personal Rapid Transit

מדדים עיקריים

:

זמן המתנה של קרונות בתחנה

זמן המתנה של הנוסעים בתחנה

כמות קרונות ריקים מנוסעים

כמות הנוסעים הממתינים בתור בתחנה

המסלול הנבחר ממוקם בצפון תל אביב

,

עובר דרך בני אפרים

,

תחנת הרכבת

,

מרכז עתידם וצהלה

.

הסימולציה בנויה מ

-10

, תחנות

אשר כל תחנה

מאופיינת כתחנה עמוסה

\

לא עמוסה

.

התחנה מחולקת ל

-3

חלקים עיקריים

:

.1

הקמת הקרוניות

כל תחנה יוצרת

3

קרוניות אשר ינועו במערכת

"סה.

כ קרוניות במערכת הוא

30

. קרוניות

בתחנה יכולות להמתין עד

3

, קרוניות

הקרונית הרביעית תיסע לתחנה הבאה או לתחנה

בא ממתין נוסע

.

.2

הקמת הנוסעים

קצב הגעת הנוסעים נקבע לפי סיווג התחנה

-

\ עמוסה

לא עמוסה

.

לכל סוג

תחנה יש לוח זמנים אשר מפרט את קצב ההגעה

.

.3

יצירת נוסע פיקטיבי

תפקידו של הנוסע הפיקטיבי הוא לאפשר תנועה של קרונית ריקה במסלול

ובכך ליצור מצב שקרונית תוכל להגיע לתחנה בה ממתין נוסע

.

תוצרי הפרויקט

:

ביצעתי שינוי של הפרמטרים הבאים וניתחתי את תוצאות הסימולציה

:

.1

שינוי מהירות הנסיעה

.2

שינוי כמות הקרוניות

.3

שינוי בקצב הגעת הנוסעים בתחנה

סימולציה של לוחות זמנים

בדיקת המערכת במצב נתון

תחנת בני אפרים

:

הגדלת מהירות הנסיעה ל

-80

"קמ

ש תקטין בצורה משמעותית את זמן ההמתנה של הנוסע בתחנה

ואת כמות הנוסעים הממתינים בתחנה

.

שינוי כמות הקרוניות בתחנה תקטין אף היא את מספר הנוסעים הממתינים בתחנה ואת זמני ההמתנה

. שלהם

תחנת עתידים

:

בדומה לתחנת בני אפרים

,

הגדלת מהירות הנסיעה ל

-80

"קמ

ש תקטין בצורה משמעותית את מספר

הנוסעים הממתינים בתחנה ואת זמן ההמתנה שלהם

.

הגדלת כמות הקרוניות תקטין אף היא את מספר הנוסעים הממתינים בתחנה ואת זמני ההמתנה

.

סימולציה של שעות עומס

בדיקת המערכת במצבי קיצון

בדומה לסימולציה של לוחות זמנים

,

בשתי התחנות

,

הגדלת מהירות הנסיעה תגרור אחריה הקטנה של

זמני ההמתנה של הנוסעים ואת מספר הממתינים בתור

.

דבר זה נכון גם עבור הגדלת מספר הקרוניות

.

בתחנת עתידים

:

למרות הקטנת זמני ההמתנה וכמות הממתינים בתור

,

מספר הממתינים והזמנים

מאוד גבוהים

.

שינוי בקצב ההגעה

-

הגדלת קצב הגעת הנוסעים גרר אחריו זמני המתנה מאוד גבוהים בשתי

, התחנות

יש לשקול שילוב השינוי עם שינוי אחר

(

כמו הגדלת מספר הקרוניות בתחנה

)

ובכך להפחית

את זמני ההמתנה ואת כמות הממתינים

.

פרויקט

זה

עוסק

בביצוע

סימולציה

מערכת של

קרוניות

PRT

גבי על הנעות

מסילה

מעגלית

בנתיב

שיבחר

ובתחנות

שיבחרו

עבור

.ל"הנ הנתיב

הסימולציה

תאפשר

לבחון

של מגוון

תרחישים

ותראה

את

תנועת

הקרוניות

בצורה

. מפורטת

כלומר

בחינת

היבטים

תפעוליים

מערכת של

PRT

באמצעות

סימולציה

ובחירת

מיקום

לפיילוט

. אביב בתל