Table of Contents Table of Contents
Next Page  30-31 / 568 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 30-31 / 568 Previous Page
Page Background

גיא תובל

"ד: מנחה

ר מריה

ר דוד "ד, ב' ארטישצ

פייטלסון

הנדסת תוכנה

מערכת הנחיה לרכב אוטונומי

המערכת תחשב מסלול אופטימלי ראשוני תוך

10

דקות לכל היותר

.

מרגע קבלת שינויים בסביבה בה

מנווט הרכב

,

המערכת תשלח לרכב פקודות

נהיגה

תוך

3600

מילישניות לכל היותר

.

המערכת תנווט

את הרכב במסלול שמצאה

המסלול הקצר ביותר

.

במידה והמערכת לא מצאה מסלול

,

המערכת

תדרוש מהרכב לעצור

.

המערכת מחולקת ל

-3

, מודולים

כפי שניתן לראות בדיאגרמת הבלוקים שלהלן

:

מודול

Environment updater

-

מקבל את המפה הראשונית של סביבה הניווט ומעדכן אותה בזמן

אמת כתוצאה מעדכונים שמגיעים אליו

.

מודול

Path finder

-

מקבל את המיקום הנוכחי של הרכב

ומחפש מסלול אופטימלי אל היעד תוך

שימוש במידע הדרוש ממודול

Environment updater

.

מודול

Guidance commands transmitter

-

ניעזר במיקום הנוכחי של הרכב ובמיקום הבא בו אמור

להימצא הרכב כדי לייצר פקודת ניווט

.

פקודת הניווט שתיווצר תשלח אל הרכב

.

מאחר ולא קיימות מערכות חיצוניות להעברת המפה הראשונית למערכת המוצעת

,

להעברת עדכונים

למערכת המוצעת ולהעברת מיקום הרכב למערכת המוצעת

,

פותח סימולטור

.

הסימולטור אינו חלק

מתוצרי הפרויקט אך נועד לדמות את הפונקציונליות של המערכות המתקשרות עם המערכת המוצעת

ואת התקשורת ביניהן למערכת המוצעת

.

היחס בין המערכת המוצעת

(

PathPlanner

)

לסימולטור

(

Simulator

)

מתואר בדיאגרמה הבאה

:

Mapper

-

אחראי על שליחת המפה הראשונית ועדכונים בסביבת הניווט בזמן אמת

.

Navigator

-

אחראי על שליחת מיקום הרכב

.

Driver

-

אחראי על הנעת הרכב בהתאם לפקודות הניווט המתקבלות

.

בבדיקות שהתבצעו בשימוש בסימולטור המערכת המוצעת עמדה בדרישותיה העיקריות

:

חישוב מסלול ראשוני תוך

10

דקות לכל היותר

החישוב הראשוני לקח דקה לכל היותר

.

מרגע קבלת שינויים בסביבה בה מנווט הרכב

,

המערכת תשלח לרכב פקודות

נהיגה

תוך

3600

מילישניות לכל היותר

הפקודות נשלחו תוך

300

מילישניות לכל היותר

.

במטרה להמחיש את פעילות המערכת

,

פותחה הדמיה של תנועת הרכב בעזרת המערכת

.

ההדמיה

מציגה את נקודת המבט של הרכב על סביבת הניווט ושל המערכת על סביבת הניווט

,

כפי שניתן

לראות בתמונה הבאה

:

מחיר של אריח

(

tile cost

)

מייצג את הקושי להגיע אליו מהאריחים הסמוכים לו

.

מטרת

הפרויקט

היא

פיתוח

מערכת

הנחיה

לרכב

. אוטונומי

המערכת

מנווטת

יעדו אל הרכב את

דרך

המסלול

הקצר

, ביותר

במידה

וקיים

. כזה מסלול

במידה

ולא

קיים

, כזה מסלול

המערכת

תדרוש

מהרכב

. לעצור

כתוצאה

משינויים

בסביבה

,נע הרכב בה

המערכת

מחשבת

את מחדש

המסלול

הקצר

. היעד אל ביותר