

שם הסטודנט
:
איתי שוחט
שם המנחה
:
מרדכי פלד
הנדסה מכנית
רכיב דחף מנוע רוחבי המסייע לסבסוב
•
הוספת
מנגנון
הסטה
רוחבית
לנחיר
הפליטה
מנוע של
- טורבו
מניפה
מדגם
F110-GE
כסיוע
לסבסוב
מטוס
מדגם
F-15
.
•
מנגנון
הסטת
נחיר
פליטה
נקרא טיס- לכלי
מנגנון
דחף
וקטורי
.
•
הגה
הכיוון
מיועד
לסבסוב
ציר סביב
המטוס
האנכי
למימוש
תמרון
מעגלי
במישור
מקביל
. לקרקע
•
הנחיר
הוקטורי
יוכל
לתפקד
כגיבוי
להגה
הכיוון
וכהגבר
סבסוב
בעת
ביצוע
פניות
חדות
לשיפור
יכולות
תמרון
בקרבות
. אוויר
תיאור התוצרים
•
שרטוטי ייצור לרכיבי הדחף הרוחבי
.
•
רשימת רכיבי הרכש הישימים
.
•
שרטוט הרכבת המנגנון הוקטורי
.
•
סימולציה דינאמית של המערכת
.
•
הוראות בדיקת רכיבים טרם הרכבה
,
הוראות
התקנת המערכת והפעלתה
.
עיקרי
: התכנון
•
הפרויקט
מספק
פתרון
פשוט
ויעיל
להסטת
נחיר
הפליטה
מנוע של
F110
−
GE
זווית עד
מקסימלית
של
20°
למטרת
סבסוב
מבלי
לבצע
שינויים
במבנהו
. המורכב
•
הפתרון
כולל
הכנה
והתקנת
מנגנון
סיבוב
להטיית
נחיר
הפליטה
בסיוע
הזנה
הידראולית
.
•
בתכנון
הפרויקט
התבצעו
בדיקות
: הנושאים של
רדיוס בין הקשר
הפנייה
המינימלי
לזווית
ההטיה
המקסימלית
נחיר של
. הפליטה
חישוב
כוחות
הגזים
החמים
הפועלים
בנחיר
לצורך
התאמת
צילינדרים
הידראוליים
.
חישוב
זווית
ההטיה
המקסימלית
האפשרית
נחיר של
. הפליטה
התפלגות
, לחצים
טמפרטורות
ומהירויות
הגזים
לאורך
. הנחיר
מהלך של מדויק תכן
הצילינדרים
ההידראוליים
.
חישובי
מאמצים
מכניים
במנגנון
. הסיבוב
דרישות
: עיקריות
•
ביצועי
עד פנייה
לרדיוס
של מזערי
500[m]
.
•
הפעלה
בטווח
מהירויות
:של טיסה
0.22 ≤ Mach ≤ 0.95
.
•
גובה שיא עד תפקוד
של
15[ ]
.
מנגנון
הסיבוב כולל
:
מיסב בית , משלב פין
, מובנה
וברגי
. הידוק
הקוטר
הפנימי
המיסב של
והפין
המשלב
מהודקים
י"ע
תהליך
חיבור
קירור ( כיווץ
) עמוק
להשגת
סיבוב
, מדויק
וללא שקט
. חיכוך